Titulo
Autores
Resumen
Abstract: Current trends worldwide flow towards the improvement of English language teaching as an instrument for training, self-management of knowledge, scientific self-development and academic-professional communication. The essence of learning an English language in the nursing professionals is expressed in the use of the language in the full exercise of nursing profession.; Oral production is an essential element to achieve such ends. In this study was noted that the nursing professionals had limited possibilities to communicate in English which was evidenced in: pronunciation, grammatical errors and lack of fluency in the oral discourse, difficulties that require systematic and scientific treatment. Objective: to propose actions that provide oral production of English in the postgraduate course in nursing professionals. Methodology: a mixt one was used where quantity and qualitative were link as an unique process. Theoretical and empirical methods were used. Once the actions were applied a qualitatively superior learning was achieved, with a developer, communicative, cognitive, and sociocultural approach it contributed to the improvement of the oral production process of the English language in nursing professionals. It facilitated linking theory to practice, cognitive independence intelligible communication, acceptable fluency, and reduction of errors that affect communication and appropriate use of grammatical and lexical structures.Keywords: actions, English, oral production
Citas
REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS
1. Jack Richard. Changes. English for International Communication. Student’s Book. Cambridge: Cambridge University Press; 1998a.
2. Jack Richards, C. &. Theodore s. Rodgers. Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press; 2014.
3. Council of Europe. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Strasbourg: Cambridge University Press; 2001
4. Documento Base para el Perfeccionamiento de la Enseñanza del Inglés. Cuba: Ministerio de Educación Superior; 2016
5. Vigotsky, L. Pensamiento y Lenguaje. Editorial Pueblo y Educación 1982.
6. Brown H. D., & Abeywickrama, P. Language assessment: Principles and classroom practices (Vol. 10). White Plains, NY: Pearson Education 2010.
7. Byrne D. Teaching fluency. London; OUP. 2003
8. Araujo J. Actividades abiertas con vacío de información y juegos de roles en la enseñanza de la expresión oral en lengua extranjera. Medellin, Colombia.2016.
9. Valcárcel Izquierdo, Comunicación Profesional. Bolivia: Edit. Sucre; 2001.
10. Mateo Usó. “La didáctica de la competencia oral en LE´. ¿Qué piensan los futuros maestros de primer curso de educación primaria?:e-AESLA; 2016.
11. Giralt, Bartolí, La pronunciación por tareas en la clase de E/LE, tesis doctoral dirigida por Dr. Francisco José Cantero Serena, Universidad de Barcelona; 2012.
Comentarios sobre el trabajo
-
Importante
Licenciado/Master Gloria Sánchez Carrillo (Facultad de Enfermería Lidia Doce) (2020-12-15) -
Interesante
Máster y doctora en medicina Iris Dany Carmenate Rodríguez (Hospital Pediátrico Sancti Spiritus. Universidad de ciencias médicas de SS) (2020-12-15) -
Acciones para perfeccionar la producción oral del inglés en Licenciados en Enfermería
Licenciado Bárbaro Michel Díaz Bueno BDB (Filial Universitaria de Ciencias médicas. Colón) (2020-12-17) -
Acciones para perfeccionar la producción oral del inglés en Licenciados en Enfermería
Licenciada Tania García Robles (Filial Universitaria de Ciencias médicas. Colón) (2020-12-17) -
acciones para perfeccionar la producción oral del inglés en licenciados en enfermería
Máster Carmen Juana Burgal Cintra (Facultad Enfermería Tecnología) (2020-12-17) -
Acciones para perfeccionar la producción oral del inglés en Licenciados en Enfermería
master ileana herrera bullen (Filial Ciencias Médicas) (2020-12-17) -
Acciones para perfeccionar la producción oral del inglés en Licenciados en Enfermería
licenciada en Enfermería yamila borrayo segundo (Policlínico Docente marcio Manduley) (2020-12-17) -
Acciones para perfeccionar la producción oral del inglés en Licenciados en Enfermería
Master Iraima Savón Palacios (Facultad de Enfermería-Tecnología de la Salud) (2020-12-17)